Festival

TAM! FESTIVAL DE MÚSICS EMERGENTS

El 2015 és l’any del Festival de músics emergents – TAM! un espai d’intercanvi i de trobada entre músics, creadors i públic.
Es farà el dissabte 24 d’octubre a l’era del Parc de Sant Jordi. Matí i tarda.

Es proposa aquest festival per tal de visibilitzar el màxim possible de formacions musicals emergents que hi ha al territori i posar a l’abast eines i recursos tant per millorar la pràctica musical com per facilitar la projecció dels grups de música.

Durant tot el matí hi haurà càpsules de formació d’instruments,
xerrades i taules rodones sobre les necessitats i problemàtiques actuals de les formacions musicals.
A la tarda, marató de concerts: 15 formacions faran petits passis per l’escenari. Com que serà impossible que hi toqui tothom, caldrà que les formacions s’inscriguin prèviament i una comissió seleccionarà les formacions que s’adeqüin millor als criteris de valoració del festival.
També hi haurà l’espai meeting -trobades i petites reunions- amb creadors audiovisuals, fotògrafs, productors, tècnics de so i d’il·luminació, programadors de la ciutat…persones que poden interessar-se amb la teva proposta. I a l’inrevés!

Al final, es pretén que donis a conèixer el teu projecte musical.

El TAM! Està organitzat per la Casa de la Música de Terrassa i Bucs baumann -equipament del Servei de Joventut i Lleure de l’Ajuntament de Terrassa- que gestiona l’entitat de promoció cultural Indirecte. També hi col·labora l’entitat Final de Trajecte.

imatge-tam

ESPAI FORMACIÓ

Qui hi pot participar?

Músics del Vallès occidental que vulguin ampliar el seu coneixement musical i persones interessades en la música.

Com es farà?

Les formacions es realitzaran pel matí i es programen en dos blocs:

imatge-tam2

Què cal fer per inscriure’s?

Omplir el formulari que podràs trobar a l’espai “Com participar” d’aquesta web per reservar plaça. Les places de les formacions són limitades, per tant, agrairíem que si t’has inscrit i per qualsevol raó al final no pots assistir-hi, fes-ho saber a l’organització.

Fins quan es pot fer la inscripció?

Fins el 20 d’octubre de 2015.

MARATÓ DE CONCERTS

Qui hi pot participar?

  • Formacions musicals que habitualment assagin dins del Vallès Occidental.
  • Els seus membres han de ser menors de 35 anys. En el cas dels grups, es considerarà grup jove el que tingui el 50% de membres joves. En cas d’imparells es compta a la baixa (P. ex: formacions de 5, dos membres han de ser menors de 35 anys).
  • Les formacions musicals que es presentin, en cas de ser seleccionades, han de poder tocar temes propis i originals durant un mínim de 15 minuts.

Què cal fer per inscriure’s?

Tots els artistes que hi vulguin participar s’hauran de registrar a lespai “Com participar” d’aquesta web i introduir tota la informació que es demana per poder activar i validar la seva inscripció. Caldrà omplir un formulari amb les dades del grup. El formulari es pot omplir on-line al web o bé presencialment al Servei de Joventut (Av. Jacquard, 1 – Terrassa). Per a poder ser acceptats, els i les participants han de disposar d’un enllaç amb una cançó original i un enllaç d’una fotografia recent. Ambdues hauran d’estar penjades a un espai web (si teniu algun dubte sobre com fer-ho us podeu dirigir al servei de joventut).

Fins quan es pot fer la inscripció?

La inscripció es podrà fer fins l’1 d’octubre de 2015. Els noms i el nombre d’inscrits es penjaran al web http://www.tam.cat.

Com es farà la selecció?

D’entre totes les propostes rebudes, una comissió de selecció formada específicament per l’ocasió, seleccionarà un màxim de 15 formacions o solistes que participaran en un concert. Hi haurà una comissió de selecció que s’encarregarà de valorar totes les propostes i triar les 15 formacions que es consideri que encaixen més en els criteris establerts al festival. El resultat de la selecció es farà públic al web del TAM! el 16 d’octubre de 2015.

Com es farà el concert?

A la marató de concerts hi participaran les 15 formacions seleccionades. Cadascú tindrà 15 minuts per tocar la seva música en directe i donar-se a conèixer i un màxim de 10 minuts per muntar. A les formacions seleccionades se’ls demanarà un rider orientatiu. Aquest s’adequarà a les característiques tècniques de les que es disposin. Cal tenir molt present que es tracta d’una marató de concerts. Els tècnics s’ajustaran al màxim a les necessitats de cada formació musical però per limitar l’espera entre muntatge i desmuntatge, demanem que us adapteu en la mesura del possible a les condicions tècniques i de muntatge. També se’ls informarà de l’ordre i els horaris d’actuació.

Criteris de valoració a l’hora de fer la selecció

  • El TAM té l’objectiu de donar suport als grups de música o solistes emergents, per tant, es valorarà especialment aquelles formacions musicals que tinguin el seu recorregut poc extens (concerts realitzats, discs o maquetes editades, etc.).
  • Es tindrà en compte la qualitat, l’originalitat així com el fet que siguin propostes noves i d’artistes novells.
  • A l’hora de fer la valoració es procurarà que la selecció comprengui formacions d’estils i formats musicals diferents.

Comissió de selecció

Està formada per la Hawha Band i K-Soviet (grups guanyadors de l’edició anterior del TAM) i Final de Trajecte (responsables de la comunicació del TAM! 2015).

ESPAI MEETING

Qui hi pot participar?

Professionals i amateurs dels àmbits de la fotografia, la creació audiovisual, el disseny gràfic, el so i la il·luminació

Com es farà?

Durant tot el dia hi haurà una carpa, l’espai meeting, amb una pantalla on es passaran totes les fitxes dels inscrits en aquest espai. L’espai també permetrà que les formacions musicals puguin veure la vostra feina, conèixer-vos, parlar amb vosaltres i permetre que us poseu d’acord en desenvolupar un projecte conjuntament (fer un book de fotos, un videoclip, la gravació d’una maqueta, el disseny d’un cd…).

Després d’aquest dia s’obrirà, amb la col·laboració del BaumannLab – Laboratori de creació jove, una convocatòria de beca dirigida a professionals i amateurs dels àmbits de la fotografia, la creació audiovisual, el so, la il·luminació… que vulguin desenvolupar un projecte artístic que afavoreixi la visibilització, promoció i professionalització d’una de les formacions musicals del TAM! 2015 (p.ex: videoclip, fotografies, escenografia amb art digital…). Aquesta beca està dirigida a creadors audiovisuals inscrits a l’espai meeting del Festival que es posin d’acord amb una formació musical també inscrita al festival per a realitzar-lo. Les bases i informació concreta es podrà disposar el dia del Festival.

L’ajut inclou una dotació de 800€ per material i honoraris (màx. 400€) i la possibilitat d’ús del material i les instal·lacions del BaumannLab.

A partir d’aquest dia s’obrirà una convocatòria de beca dirigida a les persones que estigueu inscrites en aquest espai per a que pugueu desenvolupar un projecte artístic que afavoreixi la visibilització, promoció i professionalització d’una de les formacions musicals també inscrita al TAM! 2015 (p.ex: videoclip, fotografies, escenografia amb art digital…). L’ajut inclou una dotació de 800€ per material i honoraris (màx. 400€) i la possibilitat d’ús del material i les instal·lacions del BaumannLab. Les bases i informació concreta es podrà disposar el dia del Festival.Així doncs, inscriviu-vos i participeu d’aquest espai. Us podreu donar a conèixer i tenir opcions a presentar-vos a la beca! Podeu fer-ho fins l’1 d’octubre de 2015.

Què cal fer per inscriure’s?

Omplir el formulari que podràs trobar a l’espai “Com participar” d’aquesta pàgina. Caldrà que aportis la fitxa model amb les dades tècniques del que fas. També podràs incloure un enllaç d’un vídeo de màxim un minut amb una mostra del què fas.

Fins quan es pot fer la inscripció?

La inscripció es podrà fer fins l’20 d’octubre de 2015.

ALTRES

  • Les formacions musicals presentades cedeixen a l’organització els drets d’imatge i reproducció de fotografies i vídeos que es facin en el moment del concert el dia de la trobada per a realitzar accions de difusió, amb possibilitat d’edició, amb finalitat documental, promocional i no lucrativa.
  • El material presentat al TAM! no es retornarà i formarà part de la borsa de grups que gestiona Bucs Baumann a través d’Indirecte i la Casa de la Música de Terrassa.
  • La participació al TAM implica l’acceptació d’aquestes bases.
  • Qualsevol situació no prevista serà resolta per l’organització.
  • L’organització es reserva el dret de canviar les bases per qüestions de força major.
  • L’incompliment d’algun d’aquests punts suposarà la desqualificació del grup o solista
Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s